בית המקדש
גודל טקסט
האם בית המקדש השלישי מותנה בביאת המשיח; מהן תקופות היסוד בהיסטוריה של עם ישראל | עדותו ההיסטורית של הרב גורן על שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים, ההתרגשות העצומה, והאכזבה המרה כשהר הבית הועבר לוואקף. קראו את המאמר המלא.
ויקישיבה - בית המקדש
בית המקדש היה מקום השראת השכינה ומרכז עבודת ה'.
עוד...
עוד...
x
-
הארון סמל תורני או לאומי?
הארון והכרובים מסמלים את הקשר ההדוק והמיוחד שבין כנסת ישראל וקודשא בריך הוא; מאידך גיסא גם לנסיעת הארון יש כנראה משמעות מיוחדת העוסקת בחיים הלאומיים. -
טעם למצות "ועשו לי מקדש"
בביאור ואיחוד שיטות הרמב"ן והרמב"ם לטעם מצוות בנית בית המקדש; לרמב"ן טעם המצוה הוא לעשות בית שבו תשרה השכינה; ולרמב"ם טעם המצוה הוא כדי שיהיה מקום להקריב בו קורבנות. -
מקדש שלישי מעשה ידי אדם או מן השמים
הסבר בשיטת רש"י שהמקדש יבנה משמים, ושלוב שיטתו עם האומרים מעשי ידי אדם. -
בלבבי משכן אבנה - המשכן הפנימי שבתוכנו
מצוה לעסוק בבנין הבית; ויקחו לי תרומה; "לי לשמי" - שאם לא כן יהיה חלילה עבודה זרה; ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד; מעשה המשכן במעשה שמים וארץ. -
הדרך אל השמחה עוברת דרך הכאב
בימי בין המצרים אנו מרגישים את הצער והחיסרון הגדול שבהשראת השכינה מאז חורבן בית המקדש. רק מתוך תחושת החיסרון אפשר לבוא לכלל תיקון, ואי אפשר להגיע אל השמחה שלא מתוך חווית הצער ושותפות לתהליך שעובר על האומה. השיחה ניתנה בבית הכנסת בכפר דרום ימים אחדים לפני גירוש תושביו והחרבת ישובם. -
בצער רב מידי
יש אוהבי ה' המתאבלים על חורבן אריאל, ויש אוהבי ה' המחכים לבניין אריאל; המתאבלים בחורבן אריאל שרויים כל ימיהם בצער על החורבן, אולם צער כשלעצמו אין בו די; הצער על חורבן אריאל צריך שיניע לקראת עשייה של בניין מחודש;
המשך לקרוא...
<
4645444342
>